Uszkodzona przesyłka
Uszkodzona przesyłka w transporcie – zasady postępowania.
Czym jest protokół szkody?
To fundamentalny dokument, który sporządza się w formie pisemnej lub online, aby udokumentować powstałe w transporcie szkody. Protokół jest wykonywany przez przewoźnika z inicjatywy własnej lub na prośbę odbiorcy, który zauważył uszkodzenia przesyłki. Może być także spisywany przez samego odbiorcę w przypadku konieczności wypełnienia go za pomocą formularza online. Protokół szkody jest traktowany później jako podstawa do złożenia reklamacji. Powinien on zawierać informacje takie jak poniżej:
- numer listu przewozowego,
- opis opakowania zewnętrznego,
- stan uszkodzenia przesyłki,
- zawarte oznaczenia ostrzegawcze na paczce,
- zabezpieczenia towaru wewnątrz opakowania,
- rodzaj szkody,
- dodatkowe uwagi,
- rozmiar szkody,
a w przypadku formularza online także:
- zdjęcia uszkodzeń opakowania oraz/lub zawartości.
Odbierając paczkę, zwróć uwagę na:
- zgnieciony karton,
- przedziurawienie kartonu,
- naderwaną lub zniszczoną folię ochronną,
- ślady otwierania pudełka.
W przypadku zauważenia podczas odbioru przesyłki zewnętrznych uszkodzeń opakowania według powyższej listy wad prosimy o niezwłoczne zgłoszenie tego faktu kurierowi i sporządzenie w jego obecności protokołu szkody. Dodatkowo proszę o wykonanie kilku zdjęć uszkodzonej z zewnątrz przesyłki oraz wykonać kopię protokołu szkody. Przesyłkę należy odebrać od kuriera i skontaktować się z nami.
Każdy taki przypadek prosimy zgłaszać mailowo pod adresem: [email protected] dołączając do wiadomości zdjęcia uszkodzeń oraz wykonaną kopię protokołu szkody.
Następnie zgłoszenie reklamacyjne sporządza sklep e-velomania.pl. Sklep będzie się kontaktował w sprawie odesłania przesyłki.
W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zamówienia po odbiorze przesyłki.
W przypadku zauważenia uszkodzeń zamówienia po jego odbiorze proszę o niezwłoczne wypełnienie protokołu szkody w obecności kuriera. W tym celu należy skontaktować się z kurierem/przewoźnikiem i zgłosić uszkodzenie i chęć sporządzenia protokołu szkody. Wówczas przyjedzie kurier lub zleci wypełnienie formularza protokołu szkody online. W tym momencie liczy się jak najszybsza reakcja z Twojej strony! Nie można zwlekać ze sporządzeniem protokołu szkody.
Każdy taki przypadek prosimy zgłaszać mailowo pod adresem: [email protected] dołączając do wiadomości zdjęcia uszkodzeń oraz wykonaną kopię protokołu szkody.
Następnie zgłoszenie reklamacyjne sporządza sklep e-velomania.pl. Sklep będzie się kontaktował w sprawie odesłania przesyłki.
Sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera jest Twoim obowiązkiem. Całkowity brak sporządzenia protokołu szkody, jego zbyt późne sporządzenie lub odmowa przyjęcia przesyłki może skutkować brakiem uwzględnienia reklamacji/szkody przez przewoźnika, a tym samym pozbawienia Ciebie uzyskania zwrotu środków za zamówienie lub wymiany towaru na nowy ze strony sklepu e-velomania.pl.