Producent
Rozmiar
Amortyzacja
Napęd
Typ hamulców
Kolor
Generacja
Stan
Dostępność
Wysyłka
Cena
-
od
do
Rower szosowy
Rowery szosowe - szybkie, lekkie i zwinne maszyny projektowane z myślą o prędkości i pokonywaniu setek kilometrów. Bez względu na to, czy Twoim celem jest wygranie wyścigu, czy weekendowa przejażdżka z kolegami, rower szosowy jest tym, czego potrzebujesz. Od najwyższej klasy rowerów wyścigowych wykonanych z karbonu po wyszukane modele z aluminium wyposażone w najwyższej klasy komponenty. Rower szosowy to najbardziej minimalistyczny ze wszystkich rowerów: schludny wygląd, niska waga, idealne przenoszenie mocy. Nie oznacza to jednak, że nie ma wielu wersji do wyboru. Kupując rower szosowy, główny nacisk kładzie się na trzy rzeczy: typ (od klasycznego roweru wyścigowego po nowe rowery szutrowe), rama (od stali po aluminiową i karbonową) oraz komponenty.
Rowery szosowe są zaprojektowane do szybkiej jazdy po gładkiej nawierzchni. Mają gładkie, chude opony i kierownicę typu „drop” i mogą być używane do wyścigów drogowych. Są zwykle lżejsze niż inne rodzaje rowerów. Można jeździć na utwardzonych szlakach, ale większość ludzi uważa je za niewygodne i niestabilne na nieutwardzonych szlakach. Większość rowerów szosowych nie jest w stanie przenosić ciężkich ładunków, więc nie nadają się do dojazdów do pracy lub zwiedzania.
29 649,00 zł
Cena regularna:
32 999,00 zł
12 599,00 zł
Cena regularna:
13 599,00 zł
58 399,00 zł
Cena regularna:
64 999,00 zł
61 599,00 zł
Cena regularna:
68 499,00 zł
36 949,00 zł
Cena regularna:
41 099,00 zł
30 399,05 zł
Cena regularna:
31 999,00 zł
13 389,00 zł
Cena regularna:
14 999,00 zł
16 639,00 zł
Cena regularna:
18 199,00 zł
16 639,00 zł
Cena regularna:
18 199,00 zł
16 399,00 zł
Cena regularna:
19 399,00 zł
21 999,00 zł
15 499,00 zł
15 499,00 zł
10 499,00 zł
Cena regularna:
13 799,00 zł
Niezależnie od tego, czy są to aluminiowe rowery szosowe z hamulcami szczękowymi lub tarczowymi dla początkujących, czy poważne karbonowe maszyny wyścigowe na zawody – w naszym sklepie znajdziesz ogromny wybór wysokiej jakości rowerów szosowych z wieloma różnymi opcjami wyposażenia od Shimano, SRAM i Campagnolo. Jeśli chcesz wybrać się na okazjonalną wycieczkę weekendową, chcesz zdmuchnąć brud z tras rowerem przełajowym lub odkryć nowe terytoria na rowerze szutrowym, wspiąć się na podium następnego Gran Fondo lub zadbać o formę na następne triathlon, e-velomania.pl zaoferuje Ci idealny rower szosowy do każdego celu i budżetu.
Rowery szosowe to rowery z wieloletnią tradycją. Główną ideą roweru szosowego jest to, że zawiera tylko to, co jest naprawdę potrzebne do jazdy na rowerze, bez akcesoriów, takich jak błotniki lub bagażniki, bez systemu oświetlenia. Tylko to, co jest potrzebne do szybkiej jazdy na rowerze. W dzisiejszych czasach rowery szutrowe czasami znów łamią tę zasadę, bo co prawda mogą być wyposażone w błotniki i światła, ale ostatecznie są tylko luźno spokrewnione z klasyczną szosówką i reprezentują osobny gatunek w świecie szybkich rowerów. Świadczy o tym również fakt, że nie ograniczają się już do drogi pod względem terenu. Z drugiej strony tradycyjny rower szosowy ma tylko jeden cel: być szybkim! Dziś rowery szosowe z włókna węglowego spełniają ten cel najlepiej i najbardziej elegancko. Dzięki karbonowym ramom i karbonowym komponentom są one wyjątkowo lekkie – jeśli koła są również wykonane z tego zaawansowanego technologicznie materiału, masz do czynienia z najwyższej klasy szosówką. Tradycyjny rower szosowy ma tylko jeden cel: być szybkim!
Dziś rowery szosowe z włókna węglowego spełniają ten cel najlepiej i najbardziej elegancko. Dzięki karbonowym ramom i karbonowym komponentom są one wyjątkowo lekkie – jeśli koła są również wykonane z tego zaawansowanego technologicznie materiału, masz do czynienia z najwyższej klasy szosówką. Ale tak jak już wspomniano: krajobraz rowerów szosowych zmienił się w ostatnich latach, ponieważ wiele wydarzyło się poza sferą wyścigowych maszyn. Podbito nowe tereny, odkryto nowe zastosowania, wypróbowano nowe typy.
Jedna z najważniejszych kwestii przy zakupie roweru szosowego: rama! Musisz zdecydować, czy chcesz ramę stalową, aluminiową, czy karbonową. Wszystkie te materiały doskonale nadają się jako podstawa roweru szosowego, a czasem są nawet łączone ze sobą, na przykład za pomocą aluminiowej ramy z karbonowym widelcem. Każdy materiał ma określone zalety i właściwości. Aluminium uważane jest za lekką i niezawodną, wszechstronną konstrukcję ram, dzięki czemu spełnia wiele najważniejszych kryteriów konstrukcji ram rowerowych. Nie używa się czystego aluminium, ale tak zwanych stopów. Wśród innych dodatków najczęściej stosowany stop aluminium 6061 zawiera magnez i krzem. Stopy aluminium są stosunkowo lekkie, a mimo to zapewniają wystarczającą stabilność, aby trwale sprostać wymaganiom wyścigów lub treningów. Rower szosowy z aluminiową ramą jest często bardziej przystępny cenowo niż rower szosowy z ramą karbonową - dlatego aluminiowa szosówka jest uważana za klasę podstawową w sektorze szosowym.
Wiele wysokiej klasy rowerów szosowych jest wyposażonych w ramy z włókna węglowego. W porównaniu z innymi materiałami karbon oferuje jeszcze większy potencjał w zakresie lekkiej konstrukcji. Jest również droższy, ale od dawna stanowi punkt odniesienia w kolarstwie. W porównaniu do aluminium jako materiału ramy, ma jeszcze jedną zaletę: karbonowa rama amortyzuje wstrząsy, co znacznie zwiększa komfort jazdy. W tej właściwości materiał przypomina stal, która od dłuższego czasu była używana jako materiał ramowy i do dziś cieszy się pewną popularnością. Dzięki właściwościom amortyzującym karbon czy stal nie przenoszą bezpośrednio nierówności drogi, czy terenu na karoserię. Wynikająca z tego płynniejsza jazda ma pozytywny wpływ na osiągi i jest szczególnie zauważalna na długich dystansach, ponieważ jazda jest po prostu przyjemniejsza. Jednak karbon sam w sobie jest dość delikatny jako materiał, więc do pewnego stopnia karbonowy rower szosowy może być używany jako czysty sprzęt sportowy. Nie zaleca się na przykład regularnego blokowania roweru na stojaku: stojak i blokada mogą na dłuższą metę uszkodzić ramę.
Oczywiste jest, że mniejsza waga to zaleta. Rama wykonana z włókna węglowego jest generalnie lżejsza niż rama wykonana z aluminium lub stali. Jednak rama roweru szosowego to oczywiście nie wszystko. Całkowita waga roweru szosowego zależy nie tylko od komponentów, a zwłaszcza od kół. Liczą się nawet w pewnym sensie „podwójnie”, ponieważ muszą być poruszane jako masa wirująca. Dlatego też karbon jest często używany do produkcji felg i piast. Przewaga wagi ma pozytywny wpływ na przyspieszenie i prędkość. Profesjonalni rowerzyści polegają zatem na węglu, z nielicznymi wyjątkami. Jeśli jednak chcesz również cieszyć się tymi zaletami, zazwyczaj musisz sięgnąć nieco głębiej do kieszeni niż w przypadku aluminiowych rowerów szosowych.
Odpowiedni rozmiar ramy jest niezbędny przy zakupie roweru szosowego. Ogólna zasada dla roweru szosowego to: pomnóż długość wewnętrznej nogi (cm) przez współczynnik 0,665 - to daje liczbę w centymetrach, która służy jako wskazówka do właściwej wysokości ramy. Pozycja może wahać się od bardzo rozciągniętej do raczej pionowej. Bardziej wyprostowana pozycja zapewnia bardziej komfortową jazdę.
Jeśli znajdujesz się między dwoma rozmiarami ramy, stara dobra podstawowa zasada zaleca mniejszy rozmiar ramy do jazdy wyczynowej i wyższą, aby uzyskać bardziej zrelaksowaną, zorientowaną na turystykę pozycję do jazdy na rowerze szosowym. Sednem tego rozważania jest różnica wysokości między poziomem siodełka a kierownicą. Im jest większy, tym bardziej rozciągnięta i tym samym atletyczna staje się pozycja jazdy na rowerze.
Rozmiar ramy jest ostatecznie wynikiem geometrii ramy. Ale z drugiej strony geometria ma wpływ nie tylko na pozycję rowerzysty na rowerze, ale także określa charakterystykę osiągów roweru. Rozstaw osi, długość dolnych rur tylnych, wysokość suportu, kąt skrętu i ślad widelca decydują o zwinności roweru. Im krótszy rozstaw osi, tym bardziej zwrotny rower, a jeśli tylna rama jest długa, rower zapewni płynniejszą jazdę.
Po wyborze ramy kolejnym ważnym czynnikiem przy zakupie roweru szosowego są komponenty. Nowoczesne grupy i różne opcje transmisji pozwalają na indywidualne dostosowanie do różnorodnych wymagań. Oczywiście podstawowe modele wyposażone w grupy takie jak Shimano Tiagra lub 105 różnią się od modeli dla bardziej wymagających rowerzystów wysokiej jakości przerzutkami, mechanizmami korbowymi i systemami zmiany przełożeń. Najważniejsze czynniki to wygoda, waga, cena i oczywiście wydajność.
Największą zmianą w niedawnej przeszłości z pewnością było pojawienie się elektronicznej zmiany przełożeń. Komponenty elektroniczne powoli, ale pewnie podbijają sektor rowerów szosowych. Na początku tylko najlepsze zestawy grupowe były dostępne jako wersje elektroniczne, ale w międzyczasie duzi producenci oferują elektroniczne komponenty przerzutek nawet dla swoich grup średniego poziomu. Elektroniczna zmiana przełożeń jest niezwykle precyzyjna i szybka i nie wymaga żadnych cięgien Bowdena. Musisz jednak polegać na baterii, aby zasilać komponenty.